Vprašanje hidžaba: zatiranje ali osvoboditev

Vprašanje hidžaba: zatiranje ali osvoboditev“Zakaj morajo muslimanke pokrivati svoje glave?”

To vprašanje postavljajo tako muslimani kot ne-muslimani. Za mnoge muslimanke je to prava preizkušnja njihove iskrenosti do islama.

Odgovor na to vprašanje je zelo preprost – muslimanske ženske nosijo HIDŽAB (pokrivajo glave in telo), ker jim je tako zaukazal Allah.

“O poslanec, reci svojim ženam in hčerkam in vernim ženskam, naj okoli sebe povlečejo njihova zunanja oblačila (kadar gredo ven ali ko so prisotni moški). To je bolje, saj bodo tako prepoznane (kot muslimanke) in nihče jih ne bo nadlegoval…” [Plemeniti Kur’an 33:59]

Drugi, sekundarni, razlog vključuje zahtevo po skromnosti za može in žene. Vsi so tako ocenjeni glede na njihovo inteligenco in spretnosti in ne glede na videz in spol. Iranska šolarka je rekla, “Želimo prisiliti moške, da nas prenehajo obravnavati kot spolne objekte, kot so to vedno počeli. Hočemo, da ignorirajo naš videz in, da jih privlači naša osebnost in um. Hočemo, da nas jemljejo resno in nas obravnavajo kot enakovredne, in nas ne lovijo naokoli zaradi naših teles in fizičnega videza.” Muslimanka, ki pokrije svojo glavo, naredi izjavo o svoji identiteti. Vsakdo, ki jo opazi, bo vedel, da je muslimanka in, da ima dober značaj. Mnoge muslimanke, ki so pokrite, so polne dostojanstva in samozavesti; in so zadovoljne, da so prepoznane kot muslimanke. Kot čista, skromna ženska, si ne želi, da bi se njen spol mešal z moškimi. Ženska, ki se pokrije, skrije svojo seksualnost in dovoljuje svoji ženstvenosti, da prodre navzven.

Pogoji hidžaba

Islam nima postavljenega fiksnega standarda o stilu obleke, ki jo morajo muslimani nositi. Toda, nekateri pogoji morajo biti izpolnjeni. Prvi pogoj so deli telesa, ki morajo biti pokriti. Islam ima dva vira za vodenje in zakone: prvi je Kur’an, Allahova razodeta beseda, in drugi hadis ali nauki poslanika Muhammeda (mir in blagoslov z njim), ki ga je Allah izbral, kot vzornika človeštvu. V nadaljevanju sledi nauk poslanika:

“Aiša’ pripoveduje, da je Asma, Abu Bakrova hčerka, prišla k Allahovem poslancu (mir in blagoslov z njim) v tankih oblačilih. Približal se ji je in rekel: ‘O Asma! Ko dekle doseže čas v katerem se začne njen mesečni ciklus, ni primero, da je njeno telo odkrito, razen tega in tega dela. Pokazal je na obraz in roke.” [Abu Dawud]

Drugi pogoj je ohlapnost oblačil. Obleke morajo biti tako ohlapne, da ne opisujejo oblike ženskinega telesa. Eden izmed zaželenih načinov pokrivanja oblike telesa, je nošenje plašča po vrhu navadnih oblačil. Toda, če so obleke dovolj ohlapne, nošenje plašča ni potrebno.

Tretji pogoj je debelina. Obleka mora tako debela, da ne razkriva barve kože in ne oblike telesa. Poslanec Muhammed (mir in blagoslov z njim) je rekel, da bodo v zadnjih generacijah Umme obstajale “ženske, ki bodo oblečene vendar nage in na vrhu njihovih glav bo, (nekaj podobnega) kamelji grbi. Pošlji prekletstvo nad njih, saj zares so preklete.” [Muslim]

Še en pogoj je, da je obleka na splošno spodobnega videza. Obleka ne sme privlačiti moške pozornosti. Ne sme biti svetleča in bleščeča tako, da vsakdo opazi obleko in žensko. V nadaljevanju so še drugi pogoji:

Ženske se ne smejo oblačiti kot moški.

“Ibn Abbas navaja: ‘Poslanec (mir in blagoslov z njim) je preklel može, ki izgledajo kot ženske in ženske, ki izgledajo kot moški.’” [Bukhari]

Ženske se ne smejo oblačiti v podobna oblačila kot neverniki.

Oblačila morajo biti skromna, ne pretirano razkošna in prav tako ne pretirano oguljena z namenom, da bi drugim zbujala občutek občudovanja ali sočustvovanja.

Velikokrat pozabljeno na dejstvo, da je sodobna zahodna obleka, novo odkritje. Če pogledamo obleke žensk iz nedavnih sedemdeset let, lahko opazimo njihovo podobnost hidžabu. Teh aktivnih in delovnih žensk Zahoda, njihove dolge, polne obleke in različne vrste naglavnih pokrival niso ovirale. Muslimanke, ki nosijo hidžab ne smatrajo pokrivanje kot nepraktično in pokrivanje jih ne ovira pri aktivnostih na vseh nivojih.

Hidžab ni zgolj obleka, ki pokriva telo, temveč, kar je še pomembnejše, je obnašanje, govor in zunanja pojava v javnosti. Obleka je le en vidik tega. Osnovni pogoji za obleko muslimanke, se prav tako nanašajo na moška oblačila, z edino razliko v stopnji pokrivanja. Skromnost jim narekuje, da je predel od popka do kolen pokrit, pred vsemi razen pred svojimi ženami. Obleke moških ne smejo biti podobne oblekam žensk in prav tako ne smejo biti tesne in provokativne. Musliman se mora oblačiti tako, da izraža svojo osebnost kot musliman. Moškim ni dovoljeno, da nosijo zlato in svilo, ženskam pa je to dovoljeno.

Za oba, moškega in žensko, pogoji oblačenja niso mišljeni kot omejevanje, temveč način s katerim bo družba lahko delovala na spodoben islamski način.

Serije brošur III&E
(Objavlja Institut Islamskih Informacij in Izobrazbe (III&E). V elektronski obliki z dovoljenjem proizvaja Islamska Akademija za Znanstvene Raziskave)